سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بی عمل مانند کمان بی زه است . [امام علی علیه السلام]
ستارگان هدایت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حجاب و عفاف ؛ ارزش والای زن مسلمان ایرانی

گل تقدیم شما حجاب و عفاف  گل تقدیم شما

اگر چندین هزار زن از سراسر جهان در محلی گردهم بیایند ،به راحتی می توان زنان مسلمان را از بین همه آن ها تشخیص داد.

حجاب برای زن مسلمان ، هویتی ویژه است که در تمام دنیا اورا منحصر به فرد می کند .این هویت ویژه ، همواره با شبهات و سوالاتی روبرو بوده است و از دیرباز، اندیشمندان سعی داشته اند که به این مسائل پاسخ دهند .

تعداد خانم های مسلمانی که با حجاب مشکل دارند کم نیست ! بسیاری از زنان مسلمان هنوز نتوانسته اند لزوم حجاب را برای خود حل کنند و به همین دلیل نمی توانند به خوبی آن را رعایت نمایند . این مسئله ، یک ریشه مشخص دارد و تا زمانی که بینش ، تلقی و برداشت ما نسبت به مسئله حجاب درست نباشد ، هرگز نمی توانیم آن را بپذیریم و همواره در صدد هستیم که حجاب را محدویت و یک چیز دست و پاگیر تلقی کنیم. تمام ماجرا همین است !

اگر زنان بدانند که نقش آنها در دنیا ساختن و پرورش دادن است و کارشان حرکت به سوی مطلوب هاست ، آن گاه در دنیا کاری جز این نخواهند داشت که در راه باشند و به سمت هدف ها و ایده آل ها حرکت کنند . آن موقع است که زن متوجه می شود برای حرکت کردن و در راه بودن ، وقت اضافه و فرصت اشتباه ندارد، برای همین باید از هر چیزی که سرعت او را کند می کند پرهیز کند؛ از دل ربایی ها و فساد ها ، از نگاه ها و خنده ها و....

در مسئله حجاب دو موضوع مطرح است که باید آن ها را جدای از یکدیگر مطاله کرد؛ موضوع اول ،پوشاندن بدن است که می باید از بیگانگان پوشانده شود .

موضوع دوم در مسئله حجاب ، خود آرایی نکردن و تحریک نکردن دیگران است که معمولاْ این موضوع مورد بحث و اختلاف واقع می شود.             گل تقدیم شما    خواهم برتواز فاطمه اینگونه خطاب است زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب استگل تقدیم شما
 امیرالمومنین علیه السلام در وصیت خود به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود:«با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می‌دهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمی‌داری، چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی‌حساب و بی‌رویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر می‌توانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند...» 
         منبع:مسئله حجاب از استاد مرتضی مطهری                                           



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » م.ک ( یکشنبه 89/9/7 :: ساعت 3:1 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حجاب و عفاف ؛ ارزش والای زن مسلمان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 7701
» درباره من

ستارگان هدایت

» آرشیو مطالب
بسیج تجلی همت و کار مضاعف
»» مسجد حریم امن الهی در برابر جنگ نرم شیاطین

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب